Aku Terus Disitu...

...Kisah epik diriku masih ada episod dan akan aku teruskan cuma desakan waktu imbalan rezeki sering membuatku malas untuk masuk tempat aku belajar ini.Bukan ada yang hangat atau baik tapi aku masih terus belajar erti hidup dengan cintaNya & cintamu seperti tadi,semalam dan untuk esok,sampai selamanya.InsyaALLAH.Latest?ada,tapi aku sendiri masih cuba untuk membaui segalanya.Dengan adanya tempat belajarku yang baru
(slymenulis2).Membuatku seperti makin malas untuk menulis dalam tempat belajarku yang telah aku biarkan kejung.Pendapat dari seorang kenalan dalam dunia penulisan blog "Aku rasa kau akan makin rajin memblog,bila kau dah ada 2 blog".Aku tertawa bila mendengar dia berkata begitu.Aku bertanya sendiri:"Dia ini tak cukup mengenali aku lagi,tidakkah dia tahu yang aku ini adalah seorang blogger yang termalas pernah wujud atas muka bumi ini?".Niat untuk menulis selalu ada tapi cuma aku selalu terjepit pada persoalan yang sama,"apa yang aku nak tulis"? Dengan keadaan sedar sepenuhnya tanpa pengaruh alkohol atau dadah.Cuma ART (aku,rokok,tenaga) dan ditambah dengan imsonia aku yang makin parah,aku usaha juga untuk menulis dalam tempat aku belajar ini.Hingga sekarang,kondisi tetap sama walaupun pada bulan Ramadhan.
Amin.

_____________________________











"Terpaku menatap langit,malam seribu bulan.Peribadahanku menjadi persoalan benak yang berkecamuk melawan hidup yang mendongak,angin membawaku melupakan hidup di atas takhta duniawi yang entah mana arahnya.Sedar.? Dan mungkinkah Ramadhan ini yang terakhir...Andai aku bisa terbang,syurga pasti aku jelajahi.Mumku,abahku,abang²ku,kakak²ku,adik²ku,kutunggu kamu semua di sana.Temanan semua,dari sana aku wartakan aku merindui kamu semua melalui udara yang akan kamu hela.
Kalau memang ini Ramadhan yang terakhir
....untukku."

Maafkan aku.
Hidupku begitu berharga.
Terima Kasih,Allah.

_______________________


Ya,sangat mudah bagi mereka.Tapi bukan aku kerana aku tidak mahu jadi seperti mereka.Aku bukan pemandu yang memandu kereta mewah luar negara tapi terpaksa menlawar diri di bawah panas terik kerana kereta luar negara itu rosak atau kehabisan minyak.Semua jenis spesies binatang yang ada dalam zoo akan luak satu-persatu dari mulutnya.Maki saja kereta itu tidak mendengar.Kereta itu tidak salah.
Celakanya,kereta luar negara juga akan lalui kesan yang sama dengan kereta domestik.Yang membezakan cuma harga pembelian.Faktor kelesesaan juga ada yang titik beratkan.
Aku sendiri juga hairan,knp aku spesifasikan sesuatu yang aku fikir dengan kereta.Dan inti,semua pasti tahu.


_____________________________


"
Kini aku datang, dari perjalanan seribu kisah. Aku tak pernah melupakanmu, walau di sini rumput menghijau. Tiada arah pengorbananmu, memuncak nilai kemanusiaan. Kita berserta dalam perjuanganmu, merasa sengsara dalam merasa perlu".
Kerana dirimu adalah kawanku.
Besar mana sesuatu aku buat pasti jauh di lubuk hati pasti aku terasa yang semua itu masih belum cukup untuk membalas budi temanan yang pernah kumakan.
Kita bicarakan semula erti temanan yang sebenar yang pernah kau ungkap padaku satu masa dulu.
Tunggu aku disana,aku akan datang.
InsyaALLAH.

_____________________________________


"Dikhalayak ramai kita bertengkar,kita bermesra
Seiring jalan berpegang tangan
Tidak peduli pada sesiapa
Pahit dan manis menangis bersama
Tak kira masa waktu ketika
Dunia ini kita yang punya
selamanya...

Sumpah,matiku
Kau hanya untukku
Tak ada yang lain
Tak percaya belahlah dada"


____________________________

"Yesterday has been and gone
Tomorrow will I find the sun or will it rain
Everybody's having fun except me I'm the lonely one
I live in shame
I've been the king, I've been the clown
Now broken wings can't hold me down
I'm free again
The jester with a broken crown
It won't be me this time around to love in vain
And I feel the time is right although I know
That you just might say to me
What you gonna do
But I have to take this chance
Goodbye to friends and true romance
I said hey goodbye to romance yeah
Goodbye to friends, I tell you
Goodbye to all the past
I guess that we'll meet, we'll meet in the end

And the weather's lookin fine and I think the sun will shine again
And I feel I've cleared my mind all the past is left behind again.."


__________________________________












p/s:bersambung............