# Mencari Sebuah Nama -Part.1-




Di tengah lautan kenangan,aku terapung.
Tiada arah nak kutuju.
Hanya angin dan ombak laut yang tiada henti. 
Membawa mimpi tak bertepi. 
Hingga aku lemas sendiri. 
Jelas terbayang wajah² yang kusayang. 
Seperti saujana bintang berkelipan 
menjelma satu persatu
Ingin kucapai namun tak sampai,
berada nun jauh. 
Dimanakah daratannya.? 
Aku tersesat sekali lagi. 
Lalu, 
Tuhan temukan kembali mutiara hati, 
yang pernah kutinggal untuk pergi mencari sebuah nama. 
Kini,
aku kembali dengan sebuah nama.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Si Kerdil kembali berirama dengan kibod 
pada "sisih asing"nya.


Kembali,merangkak dan cuba untuk berjalan.
Untuk terus berirama dan 
mengejar setiap mimpi yang pernah 
mencelahi ruang 
fantastika kehidupan.
Sekali lagi menanam anggur di ladang,
atau mungkin menggali kubur sendiri.?
Si Kerdil cuma petani yang ingin.
Mengutip yang terjatuh.
Mengambil yang tertinggal.
Meneruskan yang tertangguh.


Kesempatan tetap ada.
Kerana,
Si Kerdil tidak pernah terlewat.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Aku tetap melihat walau aku senyap.